Mgr. Iveta Pízová
Když mi bylo šest, rozhodla jsem se, že až vyrostu budu učitelkou. Nebylo mi sice jasné, co mě k tomuto rozhodnutí vedlo, neboť jsem nenavštěvovala žádné předškolní zařízení, kde se jistě odehrávalo mnoho zajímavých věcí nebo snad právě proto. Kdo ví, možná, že mne ovlivnila v dětství velmi moje babička, která mne svým laskavým a vždy laskyplným přístupem učila vše o světě.
O mnoho let později, když už jsem ukončila potřebné vzdělání k profesi učitelky a získávala své první pedagogické zkušenosti, čím dál tím více jsem si uvědomovala, že rodina je středobodem všeho. S rodinou to stoupá, ale i padá. Toto zjištění mne vedlo dál, prohlubovat své znalosti a zkušenosti hlouběji do rodinného systému, rodinné terapie a k pochopení rodinných aspektů, na které stále narážím a to je vlastní sebehodnota - tj. pocity a názory, které má člověk o sobě samém, způsoby komunikace, nastavená pravidla v rodinném systému a rodina versus společnost.
Přestože jsem učitelka sama, uvědomuji si s plným respektem, že rodiče vyučují v nejobtížnější škole života: škola na utváření lidí. Jsou učitelským sborem, ředitelem, třídním učitelem i školníkem. A na to všechno jsou pouze dva.
Před každým rodičem stojí v té či oné podobě dvě otázky: "Jakého člověka bych chtěl ze svého dítěte mít?" a "Jak mám postupovat, abych toho dosáhl?". Z odpovědí na tyto otázky se odvíjí rodinný plán.
Mým hlubokým přesvědčením je a zůstane, že mezi životem v rodině a tím, jací lidé z jejích dětí vyrostou je tenká spojitost. Na každém z nás záleží, každého je zapotřebí.
Vystudovala jsem speciální pedagogiku, konkrétně v oborech - etoped, psychoped a logoped a rodinnou terapii. Vždy mě bavilo a baví pracovat nejen s dětmi a jejich rodinami v oblasti výchovných obtíží, ale tak jako má vše svůj přesah, stejně tak pro mne je při každém setkání výzvou hledat funkční způsoby, jak pomoci a podpořit nejen rodiče, ale každého, kdo potřebuje.
-
absolventka Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze - magisterský obor – Učitelství na 1. stupni ZŠ a Speciální pedagogika – Etopedie ( disciplína, která se zabývá rozvojem, výchovou a vzděláváním dětí, mládeže a dospělých, kteří mají poruchu emocí a chování). Státní zkouška z logopedie, psychopedie.
-
absolventka Institutu Rodinné terapie v Motole – komplexního ( 5ti letého) psychoterapeutického výcviku v systemickém přístupu rodinné terapie
-
absolventka tříletého studia na Pražské vysoké škole psychosociálních studií – studium psychoterapie
-
absolventka kurzu Profesionální kouč - deklarovaným Mezinárodní federací koučů ICF
-
přes 20 let praxe v učitelství napříč speciálním školstvím
-
6,5 let praxe v oblasti primární prevence sociálně patologických jevů žáků na základních školách (šikana, kyberšikana, sebepoškozování, návykové látky, záškoláctví...)
-
zkušenosti v poradenství v oblasti osobních, partnerských, rodinných a pracovních otázkách či nesnázích
-
dlouholeté zkušenosti v systemické práci s dětmi, dospívajícími a celou rodinou v běžných i náročných situacích
-
www.linkedin.com